Burberry zamyka sklep w Stolicy polski, sprzedaż spada.  Lifestyle

Luksus w dekoniunkturze. Burberry zarabia mniej, wynosi się z Warszawy

Burberry, ekskluzywny brytyjski dom popularności, odnotował w ostatnich 3 miesiącach roku 3-proc. zmniejszenie sprzedaży. Rozczarowujące wyniki spowodowały, że obecny prezes ustąpił ze stanowiska. Firma powstrzymuje asortyment i zmienia procedurę. Jak dowiedział się wortal. pl salon Burberry w Warszawie będzie działał tylko do końca lipca.

Kultowa brytyjska marka Burberry ucierpiała na spadku zbytu w Chinach i Hong Kongu oraz mniejszej ilości turystów przyjeżdżających do Świata. Firma poinformowała, że strony dotyczące łącznych przychodów wraz z opłat hurtowych, szczególnie przy Stanach Zjednoczonych, zarówno polski, pozostają "ostrożne".

Legendarna marka w tarapatach. Zamknie sklepy

Nadzieję daje spadek wartości funta według tym, jak Brytyjczycy zagłosowali w czerwcu za opuszczeniem Wielkiej Brytanii. Jak ocenia Burberry, jej skorygowany zarobek wzrośnie o ok. 90 mln funtów, jeżeli kursy walutowe pozostaną na aktualnym poziomie.

Przychody detaliczne wyniosły w ostatnich trzech miesiącach 423 mln funtów. Oryginalne sklepy brytyjskiej marki pomogły jej zwiększyć sprzedaż na temat 3 proc., a zbyt online wzrosła "we wszelkich regionach".

Luksusowe marki

W maju spółka zanotowała roczny zysk przed opodatkowaniem za rok kończący się 31 marca w poziomie 415, 6 mln funtów. To spadek o 29 mln funtów. Firma wypatruje, że trudne warunki na rzecz sektora luksusowego będą trwały nadal.

Akcje Burberry straciły ponad 1/3 ceny w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Główną przyczyną wyprzedaży była słaba sprzedaż po Azji, zwłaszcza w Hong Kongu, gdzie konsumenci równo ograniczyli wydatki. Około trzydzieści proc. swoich produktów firma sprzedaje właśnie w Azji.

Burberry poinformował w maju, że w odniesieniu do mało odproną sprzedaż ograniczy swój oferta, aby bardziej skupić się na torebkach.

W Naszym kraju działają trzy salony Burberry: w Warszawie, Poznaniu jak i również Katowicach. Jak dowiedział się portal. pl sklep w stolicy będzie działał tylko do końca lipca. Dziś trwa w nim wyprzedaż.

W poniedziałek Burberry ogłosił zmianę na podejściu dyrektora generalnego. Christophera Bailey'ego po dwóch latach zastąpi Marco Gobetti, który dołączy do firmy w przyszłym roku. 57-latek ma ponad 20 lat doświadczenia w branży towarów luksusowych i na swoim koncie sukcesy rozrastających się i rozkręcających marek takich jak Givenchy, Moschino i Bottega Veneta.