74 proc. wzrost sprzedaży, 61 proc. wzrost zysków. Jak na przykład firmy zarabiają na personalizacji

74 proc. wzrost sprzedaży, 61 proc. wzrost zysków. Jak firmy zarabiają na personalizacji

Personalizacja Customer Experience wydaje się być obecnie najważniejszym trendem. Meldunek z badania Infosys „Rethinking Retail” pokazuje, że dla 86 procent klientów personalizacja ma znaczenie podczas zakupów. A korzyści z wykorzystania marketingu spersonalizowanego są zrozumiałe – według badania Infosys wszyscy sprzedawcy, którzy w tej chwili personalizują kontakt z nabywcami w różnych kanałach, zauważają korzyści z podjętych prac.

74 proc. odnotowuje wzrost sprzedaży, 61 proc. – wzrost zysków, 58 proc. – zwiększony gest w kanale on-line zaś 55 proc. zauważa lojalizację klientów.

Od ponad trzech dekad w komunikacji następuje zwrot. Pojawienie się sieci, a następnie jego upowszechnianie na urządzeniach mobilnych przebudowało całkowicie sposób, w jaki to marki porozumiewają się wraz z klientami. Niegdyś komunikacja sprzedażowa musiała odbywać się po sposób niemal enigmatyczny – nie wiedzieliśmy kto jest odbiorcą końcowym.

Wraz z rewolucją internetową środek myślenia „nie wiemy do odwiedzenia kogo, więc mówimy do odwiedzenia wszystkich” zostaje zastępowany za pośrednictwem „wiemy do kogo, więc mówimy do każdego z osobna”. A to spośród kolei wymusza przygotowanie i zmianę coś znacznie więcej aniżeli tylko języka komunikacji, ale także narzędzi którymi się posługują się marketerzy.

Co robi jakikolwiek z nas tuż po zakupie urządzenia elektronicznego?

Dostosowuje je do własnych konieczności, zastanawiając się – bądź intuicyjnie decydując - jakie możliwości jest dla niego najbardziej ważne, a zarazem najmilsze po użytkowaniu. Ta uniwersalność spośród możliwością personalizacji, jest mocą rozwiązań konsumenckich, które raz za razem częściej adaptuje na swoje potrzeby biznes.

Co to oznacza? Otóż okazuje się, że urządzenie mobilne, czyli z samego swojego własnego zamysłu narzędzie masowe jak i również uniwersalne, dzięki personalizacji niespodziewanie staje się dostosowanym do indywidualnych potrzeb odbiorcy. Możliwości personalizacji są niemal nieograniczone - mówi Paweł Marchelek, Business Solution Director przy firmie Samsung:

W gastronomii coraz częściej automatyzuje się procesy związane spośród obsługą klienta tak, żeby były one wygodniejsze, szybsze oraz tańsze. Tablet lub smartfon po odpowiedniej konfiguracji może pełnić funkcję notesu kelnerskiego lub też elektronicznego menu. Notes kelnerski włączony w proces zamówień i płatności znacznie przyspiesza komunikację z kuchnią i sam proces wystawienia rachunku.

Elektroniczne menu, które ma możliwość być podane klientowi w tablecie znacznie rozszerza możności prezentacji - jeśli odbiorca będzie chciał zapoznać się ze składem dania, kalorycznością, właściwościami poszczególnych składników bądź też informacją o pierwotnego pochodzeniu, będzie mógł spośród łatwością informacje te odszukać w kolejnych zakładkach.

Dzięki niewielkim rozmiarom jak i również małej wadze tablety mają możliwość zrewolucjonizować wiele dotychczasowych wzorów komunikacyjnych. W samolotach kosztowne i ciężkie systemy online dziś mogą być bez problemu zastąpione przez tablety – z podobnym efektem definitywnym. Potrzeba jedynie odpowiedniej konfiguracji.

Jak mówi Paweł Marchelek, takie rozwiązania, jak KNOX Customization, zamieniają narzędzie konsumenckie na urządzenie profesjonalne, mające zastosowanie zarówno przy przemyśle jak i w usługach.

To oznacza, że każdy tablet mamy możliwość dostosować do indywidualnych wymagań. Paleta funkcji pozwala na niemal dowolne skonfigurowanie wyposażenia. Możemy przykładowo odłączyć działanie wszelkich przycisków, włączyć, wykluczyć kamery, blokować wyświetlanie menu serwisowego, zablokować porty, ustawić jedną aplikację, będąca uruchamiana automatycznie po włączeniu urządzenia w tym również po resecie fabrycznym. Można także ustawić tapetę na akuratną z identyfikacją wizualną spółki, do której urządzenie trzeba - dodaje Przemysław Zębik, Samsung R&D:

Usługa pozwala na masową konfigurację wielu urządzeń, bez potrzeby wyjmowania ich z pudełek, czy przenoszenia ciężaru naszej konfiguracji na poziom użytkownika końcowego. Wdrożenie usługi jest się automatycznie, a konfiguracji dokonujemy z wykorzystaniem konsoli webowej, która jest łatwa przy obsłudze i intuicyjna. Każda, osoba która korzysta dzięki co dzień ze smartfonów i tabletów będzie przy stanie wdrożyć w swojej strukturze KNOX Customization.

Czy personalizacja ma potencjał po każdym biznesie? Przykłady wraz ze świata pokazują, że możliwości jest ogromny.

Cabture, korporacja taksówkowa z Amsterdamu, postawiła na nowe urządzenia ochronne, aby zaoferować pasażerom trochę więcej, niż konkurencyjne spółki transportowe. Plan był mający wysokie aspiracje, a rozwiązanie proste – miejsca pasażerskie zostały zaopatrzone w tablety, które pełniły funkcję interaktywnych dotykowych ekranów wyposażonych w GPS. Klienci za ich pomocą mogli:

  • zobaczyć różne trasy przejazdu,
  • bieżący stan opłaty za usługę,
  • poszukać noclegu,
  • przejrzeć rekomendacje miejscowych knajpek,
  • podzielić się opinią na temat kierowcy i poziomu obsługi.

Uniwersytet Covenant, który zajmuje pierwsze miejsce w rankingu uczelni lepszych w Nigerii i plasuje się w czołówce szkół Zachodniej Afryki, postawił w personalizację w celach szkolnych.

Władze uczelni szukały efektywnego kosztowo rozwiązania, które umożliwi studentom szerszy dostęp do zasobów naukowych, zaś przy tym będzie zgodne z uczelnianą polityką chronienia.

W efekcie studenci otrzymali na własny użytek stosownie skonfigurowane tablety z dostępem do uniwersyteckiej biblioteki zawieszonej w chmurze, platformą internetowej służącą do współpracy uczniów i wykładowców, wymiany wiedzy, udostępniania zasobów – opowiada Paweł Marchelek:

Zasadność oraz sposób wykorzystania KNOX Customization nie zależy przy żadnym stopniu od skali firmy, branży w jakiej przedsiębiorstwo się porusza a jedynie od wyobraźni, innowacyjnego podejścia do obsługi klienta bądź procesów – zarówno tychże wewnętrznych i zewnętrznych. Tuż przy możliwościach technologicznych, jakie będą dziś dostępne, warto spoglądać na urządzenia mobilne za pośrednictwem pryzmat rozwiązań optymalizujących funkcjonowania firmy.

A po ten sposób wracamy także do czasów, w których produkt nie był przygotowany dla enigmatycznego klienta ostatecznego. Wszystko przygotowane jest do odwiedzenia potrzeb klienta oraz do tego, że wraz z upływem czasu potrzeby te mogą ewoluować.

Artykuł zaistniał we współpracy z firmą Samsung.

Tagi: Samsung komunikacja innowacje mobile Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” tuż przy wybranym poście. Regulamin jak i również zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem gniewny. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli jakiś człowiek spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć sankcje. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec budynku wielorodzinnym reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI przekształca nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje zwiać spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku jak i również kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie