Facebook zatrudni 1000 osób, będą sprawdzać reklamy

Zuckerberg idzie na wojnę z kłamliwymi reklamami. Facebook zatrudni 1000 osób

Facebook potrzebuje mocniej walczyć z reklamami, które nie spełniają norm portalu. Chodzi np. o nawoływanie do nienawiści, bądź wpływ państw trzecich dzięki wybory. W tym celu portal Marka Zuckerberg zatrudni dodatkowych 1000 osób.

Na tym jednak Nasza klasa nie poprzestanie. Firma zainwestuje też w rozwój swojego oprogramowania, tak, by odruchowo wykrywać i blokować reklamy, które w rażący strategia łamią politykę spółki.

Na całością mają czuwać jednak ludzie – stąd potrzeba stworzenia dodatkowych tysiąc etatów w firmie.

Facebook będzie walczyć wraz z reklamami, które kłamią

W poniedziałkowym oświadczeniu Facebook poinformował, że dodatkowych pracowników zamierza zaangażować w ciągu roku.

Sprawdzanie reklam oznacza ocenianie nie tylko ich treści, ale również kontekstu ich kupna oraz docelowych konsumentów. Zmieniamy nasz system sprawdzania reklam tak, by zwiększyć czujność.

- napisano w komunikacie.

Firma zapowiedziała również, że dostosuje swoją politykę, by zakazać reklam, które "nawet w odległy sposób nawiązują do przemocy". Zaznaczono, że Nasza klasa będzie wymagać więcej dokumentów na temat powiązań biznesowych od osób, które potrzebują zamieszczać na portalu promocji związane z amerykańskimi doborami.

Rosyjski trop przy kamanii wyborczej w USA

We wrześniu poinformowano, że jednostki z Rosji kupiły na Facebooku ok. 3 tys. reklam "tworzących podziały polityczne" w miesiącach przed jak i również po amerykańskich wyborach prezydenckich w listopadzie 2016 roku. W konsekwencji założyciel i szef Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił plan działań firmy posiadający na celu "ograniczenie możności rządów państw do nadużywania największego światowego portalu społecznościowego".

Polityka reklamowa Facebooka

Zgodnie z polityką reklamową Facebooka na portalu nie można upowszechniać m. in.:

  • aktów przemocy,
  • dyskryminacji rasowej,
  • promocji narkotyków.

Jednak - jak wskazuje agencja Reutera - tym samym, że za pośrednictwem portalu promuje się ok. 5 mln reklamodawców, Facebook ma problemy z egzekwowaniem swojej polityki.

Zobacz także: Facebook walczy z fake newsami. Masa tysięcy fałszywych kont zniknęły z serwisu

Na koniec 2016 roku Facebook zatrudniał ponad 17 tys. osób. W maju firma zapowiedziała, że stworzy dodatkowo trzech tys. etatów, by bieglej usuwać z portalu produkcje filmowe pokazujące akty przemocy.