PKP PLK mają porozumienie z PGW Nawadniania Polskie ws. nowego mostu w Kostrzynie

PKP PLK mają porozumienie z PGW Nawadniania Polskie ws. nowego mostu w Kostrzynie
Category: gielda
Author:
27 lipca, 2020

„W Szczecinie zostało zawarte porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S. A. a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Nawadniania Polskie – Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Strony będą współpracować w toku przebudowy torów (dojazdu) sluzace do nowego mostu kolejowego nad Odrą przy Kostrzynie na linii Tczew – Kostrzyn nr 203. Współpraca będzie prowadzona w ramach rządowego Planu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. RZGW zrealizuje przedsięwzięcie inwestycyjne własnym kosztem” a mianowicie czytamy w komunikacie.

„Inwestycja dotycząca modyfikacji mostu kolejowego i dostepu do swiezej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie wydaje sie bardzo ważna dla przyrzeczenia sprawnych działań lodołamaczy dzieki Odrze i zwiększenia możliwości żeglugi” – powiedział zastępca prezesa Wód Polskich ds. ochrony poprzednio powodzią jak i równiez suszą Krzysztof Woś, cytowany w komunikacie.

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie omówili już wariant techniczny dojazdu do nowego mostu, m. in. zapewnienie uregulowania dojazdu do przyjętej wysokości mostu. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą sprawną komunikację na rzece – wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów tych popularnych. Możliwe będzie również prowadzenie akcji lodołamania, podano także.

„PKP Lokalne Linie Kolejowe współpracują w zakresie przebudowy mostu z Wodami Polskimi i ze stroną niemiecką. Umozliwia to właściwie zorganizować prace oraz przygotować rozkład jazdy pociągów terminowo budowy mostu. Inwestycja zagwarantuje również właściwe parametry kolejowej przeprawy gwoli bezpiecznej jak i równiez sprawnej żeglugi” – powiedział członek zarządu PKP Rodzimych Linii Kolejowych Arnold Bresch, cytowany przy komunikacie.

Wedle porozumieniem dotyczącym budowy kolejowych mostów granicznych między Polską a Niemcami, budowę przeprawy na Odrze w Kostrzynie realizują losy niemieckie. Witryna niemiecka zobowiązała się az do zakończenia robót, umożliwiających zakończenie dostosowania miarki kolejowej nr 203 az do nowych wymagań, do końca 2022 r., podano także.