Przypadkowo przepłaciłeś rachunek karty kredytowej? Oto, co możesz zrobić

17 lutego 2021

Ujawnienie reklamodawcy

Jesteśmy niezależną porównywarką reklamową. Naszym celem jest pomóc Ci w podejmowaniu mądrzejszych decyzji finansowych, zapewniając interaktywne narzędzia i kalkulatory finansowe, publikując oryginalne i obiektywne treści, umożliwiając bezpłatne prowadzenie badań i porównywanie informacji – tak, abyś mógł z pewnością podejmować decyzje finansowe.

Bankrate współpracuje z emitentami, w tym między innymi z American Express, Bank of America, Capital One, Chase, Citi i Discover.

Jak zarabiamy pieniądze.Oferty, które pojawiają się na tej stronie pochodzą od firm, które nam wynagradzają. Ta rekompensata może mieć wpływ na to, jak i gdzie produkty pojawiają się w tej witrynie, w tym na przykład na kolejność, w jakiej mogą się pojawiać w kategoriach aukcji. Jednak ta rekompensata nie ma wpływu na publikowane przez nas informacje ani recenzje, które widzisz na tej stronie. Nie uwzględniamy wielu firm ani ofert finansowych, które mogą być dla Ciebie dostępne.

  • 22 kwietnia 2020 /
  • 3 minuty czytaniaPodziel się tą stroną

    DzielićW Bankrate staramy się pomóc Ci podejmować mądrzejsze decyzje finansowe. Chociaż przestrzegamy ścisłej rzetelności redakcyjnej, ten post może zawierać odniesienia do produktów naszych partnerów. Oto wyjaśnienie, w jaki sposób zarabiamy pieniądze.

    Treść tej strony jest aktualna na dzień opublikowania; Jednak niektóre z wymienionych ofert mogły wygasnąć.

    Uczciwość redakcyjnaBankrate przestrzega ścisłej polityki redakcyjnej, więc możesz mieć pewność, że Twoje interesy są na pierwszym miejscu. Nasi wielokrotnie nagradzani redaktorzy i reporterzy tworzą uczciwe i dokładne treści, które pomogą Ci podejmować właściwe decyzje finansowe.

    Kluczowe zasadyCenimy Twoje zaufanie. Naszą misją jest dostarczanie czytelnikom dokładnych i bezstronnych informacji, a my stosujemy standardy redakcyjne, aby to zapewnić. Nasi redaktorzy i reporterzy dokładnie sprawdzają zawartość redakcyjną, aby upewnić się, że informacje, które czytasz, są dokładne. Utrzymujemy zaporę ogniową między naszymi reklamodawcami a naszym zespołem redakcyjnym. Nasz zespół redakcyjny nie otrzymuje bezpośredniego wynagrodzenia od naszych reklamodawców.

    Niezależność redakcyjnaRedakcja Bankrate pisze w imieniu CIEBIE – czytelnika. Naszym celem jest udzielenie najlepszych porad, które pomogą Ci podejmować mądre decyzje dotyczące finansów osobistych. Przestrzegamy ścisłych wytycznych, aby mieć pewność, że reklamodawcy nie mają wpływu na nasze treści redakcyjne. Nasz zespół redakcyjny nie otrzymuje bezpośredniego wynagrodzenia od reklamodawców, a nasze treści są dokładnie sprawdzane pod kątem dokładności. Niezależnie od tego, czy czytasz artykuł, czy recenzję, możesz ufać, że otrzymujesz wiarygodne i niezawodne informacje.

    Jak zarabiamy pieniądzeMasz pytania dotyczące pieniędzy. Bankrate ma odpowiedzi. Nasi eksperci pomagają Ci opanować Twoje pieniądze od ponad czterech dekad. Nieustannie staramy się zapewniać konsumentom fachowe porady i narzędzia potrzebne do odniesienia sukcesu przez całe życie.

    Bankrate przestrzega ścisłej polityki redakcyjnej, więc możesz mieć pewność, że nasze treści są uczciwe i dokładne. Nasi wielokrotnie nagradzani redaktorzy i reporterzy tworzą uczciwe i dokładne treści, które pomogą Ci podejmować właściwe decyzje finansowe. Treści tworzone przez naszą redakcję są obiektywne, oparte na faktach i nie mają na nie wpływu nasi reklamodawcy.

    W przejrzysty sposób wyjaśniamy, w jaki sposób możemy zapewnić Ci wysokiej jakości treści, konkurencyjne ceny i przydatne narzędzia, wyjaśniając, w jaki sposób zarabiamy.

    Bankrate.com to niezależny, wspierany przez reklamy wydawca i porównywarka. Otrzymujemy wynagrodzenie w zamian za umieszczenie sponsorowanych produktów i usług lub kliknięcie przez Ciebie niektórych linków zamieszczonych w naszej witrynie. Dlatego ta rekompensata może mieć wpływ na to, jak, gdzie iw jakiej kolejności pojawiają się produkty w kategoriach aukcji. Inne czynniki, takie jak nasze własne zasady dotyczące zastrzeżonej witryny internetowej oraz to, czy produkt jest oferowany w Twojej okolicy, czy w wybranym przez Ciebie zakresie oceny kredytowej, również mogą mieć wpływ na to, jak i gdzie produkty pojawiają się na tej stronie. Chociaż staramy się oferować szeroką gamę ofert, Bankrate nie zawiera informacji o każdym produkcie lub usłudze finansowej lub kredytowej.

    Który bank wybrać?Uzyskaj spersonalizowane rekomendacje bankowe w 3 prostych krokach.ZaczynajW czasach niepewności finansowej naturalne jest, że chcesz zachować kontrolę nad jak największą ilością swoich pieniędzy. Ale zdarzają się błędy; możesz wcisnąć zły klawisz podczas płatności salda karty kredytowej w trybie online lub omyłkowo dokonać płatności na niewłaściwą kwotę.

    Nawet po włączeniu płatności automatycznych możesz przepłacić. Na przykład, jeśli zdecydujesz się spłacić saldo ręcznie przed zaplanowaną płatnością automatyczną lub zaksięgowaniem płatności przed otrzymaniem zwrotu od sprzedawcy.

    Zdarza się nadpłata, ale nie ma powodu do paniki. Płacenie więcej niż to, co jest należne na rachunkach za karty kredytowe, nie wpłynie negatywnie na Twoje konto i nie stracisz pieniędzy. Oto kilka rzeczy, które mogą się zdarzyć, jeśli przepłacisz, i co możesz zrobić, aby otrzymać zwrot pieniędzy.

    Twoja nadpłata może zostać uznana za oszustwo

    Przepłacenie niewielkiej kwoty na rachunku karty kredytowej często skutkuje ujemnym saldem na koncie. Jednak przepłacenie znacznej kwoty może być powodem oszustwa dla Twojego emitenta.

    Czasami nadpłata dużych kwot może wynikać z omyłkowego dodania dodatkowego zera do płatności. Ale jest to również potencjalna oznaka oszustwa zwrotnego lub nawet prania pieniędzy. Nadpłata za dużą kwotę może spowodować, że wystawca zamrozi Twoje konto podczas badania problemu, a nawet całkowicie je zamknie.

    Zasadniczo możesz rozwiązać problem nadpłaty, dzwoniąc do emitenta i wyjaśniając błąd. Po zweryfikowaniu swojej tożsamości jako głównego posiadacza karty i wyjaśnieniu błędu należy ponownie aktywować kartę lub przywrócić konto.

    Mity o nadpłatach

    Jeśli nadpłaciłeś rachunek o niewielką kwotę, nie powinieneś zauważyć żadnych negatywnych skutków na swoim koncie, ale nie powinieneś też oczekiwać zwiększenia kredytu.

    Przepłacenie rachunku nie zrekompensuje żadnych wcześniejszych nieodebranych lub opóźnionych płatności, ani nie zwiększy zdolności kredytowej ani limitu kredytowego. W przypadku nadpłaty każda kwota powyżej należnego salda zostanie wyświetlona jako ujemne saldo na Twoim koncie. Salda ujemne są po prostu zgłaszane jako salda zerowe w raporcie kredytowym i nie mają wpływu na wykorzystanie kredytu.

    Nie otrzymasz również odsetek od ujemnego salda. Odsetki dotyczą tylko sald, które jesteś winien. Jeśli masz ujemne saldo, nie wzrośnie, jeśli zostawisz je na swoim koncie; będzie maleć tylko wtedy, gdy je wydasz.

    I chociaż przepłacanie może skutkować kredytem na koncie, kredyt ten nie oznacza trwałej zmiany limitu kredytu. Po wydaniu ujemnego salda dostępny kredyt powróci do standardowego limitu.

    Kroki, które możesz podjąć po przepłaceniu karty kredytowej

    Przepłacanie na koncie kredytowym nie jest ani dobrą, ani złą rzeczą, a najprostszym rozwiązaniem jest po prostu normalne wydawanie pieniędzy i pozwolenie, aby kredyt przesunął się na opłaty za następny miesiąc. Oto każdy z kroków, które możesz rozważyć.

    Pozostaw ujemne saldo na następny miesiącZasadniczo Twoja nadpłata pojawi się jako kredyt w postaci ujemnego salda na Twoim koncie.

    To ujemne saldo zostanie przeniesione na wszelkie nowe naliczone opłaty lub zaległe salda w następnym miesiącu. Jeśli nie wykorzystasz ujemnego salda w ciągu sześciu miesięcy, Twój wierzyciel jest prawnie zobowiązany do podjęcia próby zwrotu pieniędzy. Jeśli jednak wystawca karty nie może się z Tobą skontaktować, ponieważ przeniosłeś lub zmieniłeś numer telefonu, możesz nie otrzymać zwrotu pieniędzy.

    Ale jeśli nadal będziesz robić zakupy za pomocą karty w normalny sposób, Twoja nadpłata powinna zostać rozwiązana bez żadnych dalszych działań.

    Zażądać zwrotuJeśli wolisz, aby Twój emitent zwrócił pieniądze, możesz złożyć pisemny wniosek o zwrot pieniędzy. Niektórzy wydawcy zezwalają również na prośby o zwrot pieniędzy przez telefon lub za pośrednictwem konta internetowego.

    Przepisy federalne wymagają od wierzycieli podjęcia działań następczych w ciągu siedmiu dni roboczych od otrzymania wniosku. Zwrot może nastąpić w formie gotówki, czeku, przekazu pocztowego lub bezpośredniego depozytu na zarejestrowane konto bankowe. Zwróć uwagę, kiedy powinieneś spodziewać się zwrotu i skontaktuj się z wydawcą, jeśli nie otrzymasz go do tego dnia, aby upewnić się, że zwrot został przetworzony prawidłowo.

    Skonfiguruj płatności automatyczneJednym ze sposobów uniknięcia przepłacania w przyszłości jest włączenie automatycznej płatności na rachunku karty kredytowej. Ta funkcja skonfiguruje automatyczną płatność z wybranego konta w celu opłacenia rachunku.

    Możesz ustawić automatyczną płatność na zapłatę minimalnej płatności, opłacić rachunek w całości lub zapłacić stałą kwotę.Możesz także określić datę, w której płatność ma być przetwarzana każdego miesiąca. Zaloguj się do swojego konta online lub aplikacji mobilnej, aby zobaczyć opcje płatności automatycznej karty.

    Pamiętaj też o regularnym sprawdzaniu salda konta i harmonogramu płatności. Świadomość aktywności na koncie może pomóc uniknąć przepłacania, jeśli planujesz dokonać dodatkowej płatności w trakcie cyklu rozliczeniowego i zmniejszyć ryzyko spóźnionych lub nieodebranych płatności.