Alibaba wchodzi w świat futbolu. Wystarczyło 15 minut i alkohol  Informacje

Alibaba wchodzi w glob futbolu. Wystarczyło 15 minutek i alkohol

Alibaba, chiński koncern z filii e-handlu kupi od spółki deweloperskiej Hui Evergrande Real Estate za 1, dwa mld juanów (192 mln dolarów) udziały w Guangzhou Evergrande - najpopularnejszej piłkarskiej drużynie w Państwie Środka. Transakcja została zawarta w ciągu 15 minut, kiedy prezesi obu firm spotkali się na drinka.

Największy internetowy sprzedawca w Krajach pozyska 50 proc. udziałów Guangzhou Evergrande - triumfatora Azjatyckiej Lidze Mistrzów przy 2013 r. Oferta zbytu wyszła od prezesa Evergrande Real Estate Hui Ka Yana, który na zebraniu z prezesem Alibaby Jackowi Ma zaproponował mu udziały w klubie.

Przypadek

Do nich może przylegać przyszłość. Chińskie firmy wraz z impetem wchodzą na globalny rynek IT

- Kilka dni temu w Hongkongu przez przypadek go upiłem i powiedziałem mu, iż moja drużyna piłkarska planuje emisje akcji i zgromadzenie pieniędzy na wsparcie progresu strategicznego. Spytałem się, czy dołączy. Odpowiedział, że tak. Sprawę zakończyliśmy w piętnasty minut - powiedział Hui Ka Yan.

Klub Guangzhou Evergrande ma wyemitować nowe akcje i przyciągnąć świeżych inwestorów. Po tej emisji, Alibaba oraz Evergrande Real Estate będą miały na 30 proc. udziałów w tej drużynie.

Drużyna Guangzhou Evergrande stała się popularna, kiedy w zeszłym roku jako pierwsza chińska drużna wygrała Azjatycką Ligę Mistrzów. Sukces przyszedł po momencie, kiedy drużyna państwowa nie potrafi zakwalifikować się do piłkarskich mistrzostwa globu od 2002 roku, zaś czołowi futbolowi działacze po kraju siedzą w wiezieniu za korupcję i ustawianie wyników meczów.

Debiut budzi emocje

Alibaba przygotowuje się do debiutu dzięki amerykańskiej giełdzie. Eksperci przewidują, że może to okazać się prawdziwe „wejście smoka”. Debiut giełdowy będzie zapewne określonym z największych IPO przy historii i może zaćmić wartość oferty publicznej Facebooka sprzed dwóch lat.

Firma z Hangzhou ogłosiła niedawno przeprowadzenie transakcji przy sektorach finansowym i rozrywkowym. W marcu poinformowała o zainwestowaniu 692 mln dolarów w Inime Retail a mianowicie właściciela domów towarowych jak i również supermarketów. W ub. miesiącu koncern kupił 10 proc udziałów w Singapore Post, aby rozwinąć swoją logistykę w Azji Południowo-Wschodniej.